GEERT MOLLEMA

SPREKEN | TRAINEN | TOERUSTEN

SPREKEN

Geregeld spreek ik op verschillende plekken in het hele land. Mijn spreekstijl wordt door mensen vaak beschreven als enthousiast, gedreven, Bijbels sterk onderbouwd en direct toepasbaar in het dagelijks leven. Graag verkondig ik het evangelie aan tieners en volwassenen en ga ik de uitdaging aan om praktische, maar ook prikkelende onderwerpen met ze te bespreken. 


Ik wil mezelf graag presenteren als interkerkelijke spreker. Met mijn 'traditionele' roots en mijn evangelische werkveld ben ik, wat dat betreft, van alle markten thuis. Ik spreek regelmatig in alle soorten kerken. Vaak in evangelische setting, maar ook steeds vaker in 'meer traditionele' kerken. Ik merk dat ik juist voor deze kerken echt een passie heb! Ik geloof dat Jezus maar één bruid heeft en daar smoorverliefd op is.


Ik vind het belangrijk om mij in de voorbereiding, maar ook tijdens het spreken te laten leiden door de Heilige Geest en Hem alle ruimte te geven. Ook vind ik het belangrijk dat iedere preek sterk onderbouwd is, maar ook direct toepasbaar op het dagelijkse leven.

soms is het moeilijk om de teksten van toen te interpreteren in onze eigen leefomgeving. Ik wil de luisteraars graag helpen om die vertaalslag te maken; wat zegt de tekst over mijn situatie vandaag? Hoe kan ik de boodschap concreet maken?

Ik vind het juist een uitdaging om met een nieuw thema te werken, zodat ik mijzelf ook weer kan verdiepen. Om toch een
beeld te krijgen, zijn dit de thema's waar ik vaak voor gevraagd wordt:


  • Identiteit in Christus.
  • Bekering.
  • Het Koninkrijk van God.
  • De diepgang van het kruis.
  • Leven door de Geest.
  • Wonderen en tekenen.
  • Breken met zonde.
  • De geestelijke wereld.


Wil je mij een keer uitnodigen of meer informatie hebben? Vul dan het contactformulier in!

Hieronder een voorbeeld van een preek over 'Walk in faith' (augustus 2017, Mozaiek0318).